Unnskyldninger for ikke å trene- og svarene på dem!

Ny start på uken, og nye muligheter til å komme inn i en god vane på treningsfronten!

Vi har vel alle snakket så mye om at vi ikke rekker treningen en dag at vi faktisk tror på det selv, og skipper økten med litt blandede følelser. Ofte syns jeg det virker mye mer slitsomt å alltid måtte finne på nye unnskyldninger eller snakke seg bort fra treningen, enn å faktisk bare gjøre det. Selvfølgelig finnes det situasjoner hvor man setter andre ting før en løpetur eller styrkeøkt, men det blir mye lettere å fullføre planleggingen om vi har trening som en naturlig del av hverdagen

Som veileder, venninne og instruktør har jeg hørt alle muuulige unnskyldninger, og selvfølgelig kommet med noen selv til tider også :O) Jeg mener at om vi er oppmerksomme på hva vi faktisk sier, og at en økt ikke behøver å ta så mye tid om vi ikke har det, tror jeg vi klarer å få trening inn som en god vane. Ok, men når unnskyldningene kommer, hva skal vi tenke eller si for å avverge at vi eller andre sniker seg unna den planlagte økten?

Jeg har ikke tid!!

♥ Trening skal ikke være et stressmoment, men heller motsatt, økten kommer til å gi deg energi! Ikke start ut for hardt, la kroppen tilpasse seg aktiviteten. Hvor vanskelig blir det ikke å opprettholde altfor mange økter, når du kanskje ikke er like gira som du var da du startet? 

♥Forbred deg mentalt på at du skal trene, skriv det opp i kalenderen og sett av tid. Om du har bestemt deg for å trene på mandag og onsdag før eller etter jobb, så gjør det! Ikke begynn uken med å tenke at du skal prøve å få til noen økter om du får tid.


Jeg går fort lei...

♥Vær tålmodig og hold ut den første tiden. Regn med en til tre måneder for å komme inn i vanen og for å se tydelige resultater. Gi deg selv ros, og ikke gi opp om du ikke får til så mange økter som du planla. Start alltid en ny uke med et mål, og ta det heller igjen om du ikke lykkes hver gang. Om du går lei, prøv ulike treningsformer og finn de du liker best!

 

Det er så slitsomt!

♥Ja det skal være slitsomt, det er derfor vi får resultater :O) Men om du er utrent, overvektig eller har vært skadet, ikke start for hardt ut! Begynn med små utfordringer og øk etterhvert. Jo mer du trener effektivt, jo bedre form blir du. Slitsomt bør det alltid være, men du kommer til å takle den følelsen bedre og etterhvert vil du kanskje syns det er deilig! Endorfiner er stoffet i hjernen som gjør at vi føler oss lykkelige, og vil utskilles etter en hard økt etterhvert! 

Har dere hørt disse unnskyldningene før? Lykke til med treningsuken alle sammen!!

Husk å gå inn på facebooksiden til Kunnskapsriktrening, trykk liker og få beskjed hver gang det kommer ett nytt innlegg :O)



Stikkord:

4 kommentarer

Ida

04.07.2011 kl.10:34

Husk også at man aldri angrer ETTER en treningsøkt!

KunnskapsrikTrening

04.07.2011 kl.12:21

Ida: Ja! Det er helt sant :O) Tror ikke jeg noengang har tenkt at "skulle ikke tatt den løpeturen"...

Sweet xP

26.08.2011 kl.21:10

Ja helt eni jeg jogger hver kveld og synest det er dejli og forfriskende :))

-Komenterer alltid Tilbake ;)

KunnskapsrikTrening

27.08.2011 kl.00:12

Sweet xP: Så bra! Ha en fin helg :)

Skriv en ny kommentar

KunnskapsrikTrening

KunnskapsrikTrening

31, Oslo

Velkommen!
Jeg er en Oslo-jente med mastergrad i molekylærbiologi/fysiologi med skjelettmuskler som spesialitet.
Personlig trener, kostveileder, treningsveileder og spinningsinstrukøtr fra NIH. Driver Vollen Trening med utendørs mammatrening hele året, og pt-studio på planen. Snart sertifisert mammamagetrener. Instruktør for utendørs mammatrening Fornebu i samarbeid med ELlixia Fornebu, og ekspertskribent for Sunn&Sprek.no. Gym- og naturfagslærer på videregående skole. Lyst å trene med personlig trener hjemme eller ute, eller har du spørsmål eller ønsker et samarbeid?
hh@kunnskapsriktrening.com

Siste innlegg

Kategorier

Arkiv

hits