Sommerens treningsbilder i hjemmelaget slynge!

Sommertrening i båthuset

Å lage en treningsslynge er lett.

Gå til innkjøp av sterkt og tynt tau, gjerne beregnet på båt eller liknende. Karabinkroker, talje og håndtak (fra lokal jernvarehandel). Finner du taljen og karabinkrokene i for eksempel båthuset på hytta anbefaler jeg å spraye med smøring!

Les deg opp på gode knuter, tilpass lengden til festepunkt og finn en passende sterk bjelke å henge slyngen i (det gjør ingenting om det knirker litt).

Slyngen jeg laget er så godt som lik de man kan kjøpe, og fungerte supert til sommerens styrketrening! Pga taljen øverst er hvert håndtak ustabilt, og de fleste som har prøvd denne typen slynge vet hvor skjelven man blir til å begynne med :)

En slyngeøkt med ca. 4-5 øvelser, 8-10 repetisjoner x 3 serier omtrent hver dag var lett å få unnagjort!

To typer pushups:

hjemmelaget slynge trening i sommer

Vanlig bred pushups øverst

Ettarms pushups nederst

Ben og to typer roing:

hjemmelaget slynge trening i sommer

Ettbens knebøy øverst 

Utgangsposisjon (bilde 1) for høy roing (bilde 2) og vanlig roing (bilde 3) nederst.

Disse ryggøvelsene er supre som en del av opptrening til hang-ups, da selvfølgelig med tyngre styrketrening som basis.

Øvelsene er nærmere beskrevet i innleggene; 

TRX-øvelser for rygg og TRX-øvelser for ben.

 

Å ha en aktiv ferie betyr mye for meg, noe jeg absolutt kommer til å gjenta neste sommer også :)

Sommertrening del 2 kommer i løpet av uka med flere bilder og tips!

Ha en super dag alle sammen!!

Stikkord:

2 kommentarer

kettleBente

10.08.2012 kl.07:26

Så genialt! Det må ikke være dyrt og vanskelig, hvis man virkelig VIL trene så får man det jo til. :)

KunnskapsrikTrening

10.08.2012 kl.07:44

kettleBente: Vil man så får man det til ja :) Anbefales å lage sin egen :)

Skriv en ny kommentar

KunnskapsrikTrening

KunnskapsrikTrening

31, Oslo

Velkommen!
Jeg er en Oslo-jente med mastergrad i molekylærbiologi/fysiologi med skjelettmuskler som spesialitet.
Personlig trener, kostveileder, treningsveileder og spinningsinstrukøtr fra NIH. Driver Vollen Trening med utendørs mammatrening hele året, og pt-studio på planen. Snart sertifisert mammamagetrener. Instruktør for utendørs mammatrening Fornebu i samarbeid med ELlixia Fornebu, og ekspertskribent for Sunn&Sprek.no. Gym- og naturfagslærer på videregående skole. Lyst å trene med personlig trener hjemme eller ute, eller har du spørsmål eller ønsker et samarbeid?
hh@kunnskapsriktrening.com

Siste innlegg

Kategorier

Arkiv

hits