Tips til bruk av Rumble roller!

Rull med måte!

En uke har gått siden jeg fikk min egen lille Rumble roller, og etter uttesting har jeg kommet på noen enkle tips til alle andre nybegynnere!

Du kan lese om hva Rumble roller er i innlegget;

"Rumble roller masserer såre muskler"

rumble roller

Første test ble på forside lår, på høyre ben. Jeg startet forsiktig, og rullet kun et par ganger. Det var vondt-godt.

Problemet kom dagen etter, da jeg skulle ut på joggetur, og stivnet helt i høyre forside lår! Veldig irriterende. 

I løpet av uka har jeg rullet veldig forsiktig på musklene i lår, og det har gått bra. Mer godt enn vondt nå. 

Men, så rullet jeg bakside lår, hamstrings, på fredag, og da ble løpeturen i går ødelagt. Helt stiv i begge hamstrings, vi måtte gå mer enn vi løp. 

Jeg håper dette er nybebynner-problemer!

forside lår

Her kommer noen praktiske tips, som kanskje gjør at du unngår mine vonde opplevelser:

  • Begynn med måte! Ikke rull med hele kroppsvekten på en gang.
  • Bruk Rumblerolleren de dagene du ikke skal på løpetur dagen etter, hvertfall i begynnelsen. 
  • La musklene få hvile etterpå!

Takk til Raw Fitness!

Følg med i morgen for innlegg om nytt treningsutstyr!

GOD søndag alle sammen!

Stikkord:

10 kommentarer

lineinspirasjon

20.01.2013 kl.16:22

Interessant å lese. Da tror jeg heller at jeg velger den minst avanserte varianten. Billig og råbra massasje når jeg er på reise i Asia.

KunnskapsrikTrening

21.01.2013 kl.07:47

lineinspirasjon: Sikkert bra begynne med :) Noen planlagte reiser??

kettleBente

21.01.2013 kl.10:22

Jeg har sett på rumble roller, men har egentlig kommet frem til at jeg vil starte med en ordinær foam roller først. Litt snillere på kroppen. Hva tror du om det?

Har du forresten den brede eller smale? Blå eller sort? Sånn hvis jeg skulle ombestemme meg. :)

Joachim

21.01.2013 kl.10:31

Spennende å lese

dette var et interresant trenings-redskap :)

Ønsker deg en fin dag :)

KunnskapsrikTrening

21.01.2013 kl.11:34

Joachim: Dette er ikke trening, men et redskap til å løse opp spenninger i muskler. Altså et tillegg til trening :)

KunnskapsrikTrening

21.01.2013 kl.11:35

kettleBente: Hei!Det tror jeg er lurt! Jeg har den blå, lille. Ha en fin dag!

lineinspirasjon

21.01.2013 kl.18:09

Åja, jeg overlever ikke uten å ha noen elektroniske flybilletter klare. Nå blir det Dubai i februar, New York i mars og Berlin i april.

KunnskapsrikTrening

21.01.2013 kl.18:13

lineinspirasjon: Ååå! Deilig! Da må du skrive innlegg og tips om NY!

KettleBente

22.01.2013 kl.12:03

Tok en sjanse og bestilte den lille blå jeg. Så får jeg starte litt forsiktig.

KunnskapsrikTrening

22.01.2013 kl.12:32

KettleBente: Lykke til! :) Jeg satser på å fortsette med rolig rulling!

Skriv en ny kommentar

KunnskapsrikTrening

KunnskapsrikTrening

31, Oslo

Velkommen!
Jeg er en Oslo-jente med mastergrad i molekylærbiologi/fysiologi med skjelettmuskler som spesialitet.
Personlig trener, kostveileder, treningsveileder og spinningsinstrukøtr fra NIH. Driver Vollen Trening med utendørs mammatrening hele året, og pt-studio på planen. Snart sertifisert mammamagetrener. Instruktør for utendørs mammatrening Fornebu i samarbeid med ELlixia Fornebu, og ekspertskribent for Sunn&Sprek.no. Gym- og naturfagslærer på videregående skole. Lyst å trene med personlig trener hjemme eller ute, eller har du spørsmål eller ønsker et samarbeid?
hh@kunnskapsriktrening.com

Siste innlegg

Kategorier

Arkiv

hits