Mål for kondisjonstreningen i 2013!

Hva er planen for 2013?

Å sette seg mål for treningen kan være lurt, både for motivasjonen og for å presse seg selv det lille ekstra. 

For meg er det lett å sette meg mål for styrketrening, fordi det er der jeg lettest får resultater. 

Men hva med kondisjonstreningen?

Jeg er ingen løper, men en mosjonist-jogger som liker å jogge ute hele året. 

Det krever mye slit og arbeid av meg for å se og kjenne resultater når det kommer til utholdenhetstrening, men når jeg først får resultater er det utrolig deilig!

Det er litt over ett år siden jeg trappet opp kondisjonstrening med løping, takket være Nike+ GPS klokka mi, som er verdens beste motivasjon.

Etter et år med oppturer og nedturer, kom jeg meg gjennom x antall kilometer totalt, og det er på tide å sette mål for 2013.

Dette er mine moderate mål for tiden fremover:

  1. Løpe minst 15 km i uka i vintersesongen, i tillegg til annen kondisjonstrening (les spinning).
  2. Forbedre løpeteknikken betraktelig for mer effektiv trening.
  3. Løpe halvmaraton raskere enn i 2012.
  4. Slå total-distansen fra 2012 målt med GPS i løpet av året!
  5. Ha det gøy!

slyngetrening Helene Høimyr

slyngetrening Helene Høimyr
Joggetur med innlagt "slyngetrening" på St. Hanshaugen!

Disse målene er en del av både "Aktivitetsutfordringen 2013" og Hundredagersprosjektet!

Å sette seg treningsmål er for meg en utfordring mot meg selv. Det er meg selv jeg konkurrerer mot, og det å bli mer utholdende, raskere og en bedre løper er min motivasjon!

Dagen i dag starter med en joggetur i slaps og snø, før jobb!

Har dere noen mål for kondisjonstreningen i 2013?

Stikkord:

2 kommentarer

matgladilavkarbo

30.01.2013 kl.23:23

tusen takk for tips, har lyst å sette meg nye mål og komme igang med jogging.. Går mye men jogging er jo utrolig flott kondisjon og vektreduserende trening.. ;)

KunnskapsrikTrening

31.01.2013 kl.08:50

matgladilavkarbo: Så bra :) Å gå raskt kan fort bli til rolig jogging! Lykke til med treningsmålene dine!

Skriv en ny kommentar

KunnskapsrikTrening

KunnskapsrikTrening

31, Oslo

Velkommen!
Jeg er en Oslo-jente med mastergrad i molekylærbiologi/fysiologi med skjelettmuskler som spesialitet.
Personlig trener, kostveileder, treningsveileder og spinningsinstrukøtr fra NIH. Driver Vollen Trening med utendørs mammatrening hele året, og pt-studio på planen. Snart sertifisert mammamagetrener. Instruktør for utendørs mammatrening Fornebu i samarbeid med ELlixia Fornebu, og ekspertskribent for Sunn&Sprek.no. Gym- og naturfagslærer på videregående skole. Lyst å trene med personlig trener hjemme eller ute, eller har du spørsmål eller ønsker et samarbeid?
hh@kunnskapsriktrening.com

Siste innlegg

Kategorier

Arkiv

hits