Ukens øvelse: Ryggtrening med sandsekk!

Tren ryggen med Ultimate Sandbag!

Hjemmetrening er noe jeg blir mer og mer glad i. 

Det er effektivt, tilgjengelig og du trenger ikke å gå ut av døra!

Jeg har testet ut sandsekken Ultimate Sandbag hjemme, med ulike øvelser.

Les mer om sandsekken som rommer opp til 40 kg.

Sandsekken min er fylt med ris, men for å kunne fylle den enklere vil jeg snart kunne fylle den med vann.

Tung ryggtrening kan være vanskelig å få til hjemme, men med sandsekken kommer du langt på vei!

Ukens øvelse er stående roing

Start øvelsen fremoverbøyd i ryggen med en liten knekk i knærne.

Stiv av med mage/rygg for en god holdning, bruk speil!

stående roing sandsekk Helene Høimyr

Dra sandsekken opp mot bryst/mage, uten å skifte stilling på ryggen.

Knip sammen skulderbladene, og senk rolig ned sandsekken til utgangsposisjon igjen. 

stående roing sandsekk Helene Høimyr

Hvilke muskler trener denne øvelsen?

Stående roing vil blandt annet trene de overflatiske ryggmusklene; Latissimus dorsi, teres major.

I tillegg vil arm-musklene biceps brachii, brachialis og brachioradialis trenes, samt  bakside skulder; posterior deltoid.

Fokuserer du på å knipe skulderbladene sammen øverst i øvelsen vil også rhomboidene og trapezius utfordres. 

Selve stillingen vi holder statisk under øvelsen vil også kreve arbeid av de lange dyptliggende ryggstrekkerene og magemuskulatur. 

Dette er altså en øvelse som aktiverer en rekke muskler, både store og små. 

Husk å justere motstand om teknikken og kvaliteten på repetisjonene blir dårligere på grunn av for tung vekt!

Kvalitet fremfor kvantitet!

Ukens øvelse; Slyngetrening for øvre rygg.

Ukens øvelse; Ettbens strake markløft med kettlebell.

Ryggøvelsen som kjennes!

Sandsekken er sponset av Gekkosport.no.

Er det noen av dere som trener mye hjemme?

Stikkord:

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

KunnskapsrikTrening

KunnskapsrikTrening

31, Oslo

Velkommen!
Jeg er en Oslo-jente med mastergrad i molekylærbiologi/fysiologi med skjelettmuskler som spesialitet.
Personlig trener, kostveileder, treningsveileder og spinningsinstrukøtr fra NIH. Driver Vollen Trening med utendørs mammatrening hele året, og pt-studio på planen. Snart sertifisert mammamagetrener. Instruktør for utendørs mammatrening Fornebu i samarbeid med ELlixia Fornebu, og ekspertskribent for Sunn&Sprek.no. Gym- og naturfagslærer på videregående skole. Lyst å trene med personlig trener hjemme eller ute, eller har du spørsmål eller ønsker et samarbeid?
hh@kunnskapsriktrening.com

Siste innlegg

Kategorier

Arkiv

hits