Testing av ny treningsdagbok

Søndag betyr forberedelse til treningsuka som kommer!

Mange skriver treningsdagbok for å holde orden på treningsplaner og gjennomføring av øktene. 

Det kan hjelpe å skrive ned planene for treningen, slik at vi har en konkret plan for tiden som kommer. 

I tillegg vil det å loggføre øktene sine gi oss en god mulighet til å følge med på progresjonen vår. 

Jeg fått en ny treningsdagbok fra Sanitas, som jeg har testet ut en stund. Tusen takk! 

treningsdagbok Helene Høimyr

Boka finnes i svart og rosa, og er enkelt utformet. 

Før selve dagboken starter er det en side med definisjoner på intensitetsnivåer, noe som mange trenger.

Hvor sonene og prosentene er hentet står det ingenting om, men jeg tror det er  fra Olympiatoppens soner?

Videre kommer en forklaring på utfylling av selve treningsdagboken.

treningsdagbok Helene Høimyr

Se flere bilder fra nettsiden.

Deretter er det satt av plass til å lime inn bilder. Jeg regner med at dette er ment til formbilder, eller "før-og-etter"-bilder?

De to neste sidene er dedikert til målestninger og tester, veldig bra!

Så kommer selve treningsdagboken, med styrketrening på den ene siden, og kondisjonstrening på den andre. 

treningsdagbok Helene Høimyr
Enkelt og greit for utfylling, 98 sider av hver.  

På slutten av boka finnes det muligheter for kostholdsplanlegging, 6 sider, og noen notatsider på slutten. 

Hvordan fungerer boka i praksis?

Nå har jeg brukt boka noen uker, og vært flink til å notere øktene. 

Størrelsen på boka og på utfyllingsfeltene er store nok, og oversikltlig laget. 

Det blir ikke mye kluss og kråketegn på grunn av liten plass.

treningsdagbok Helene Høimyr

Hva savner jeg?

Det jeg savner mest er muligheter for ukeplanlegging.

Jeg, som mange andre trener ofte rene styrkeøkter og rene kondisjonsøkter, noe som gjør at sidene i treningsdagboken ofte blir lite utnyttet. 

En økt med jogging vil for eksempel gi en setning på kondisjonstreningssiden, noe som gir følelsen av unødvendig bruk av sider. 

Dette er selvsagt smak og behag!

Hvem passer boka for?

Etter å ha testet denne treningsdagboken er helhetsinntrykket godt. 

Boka passer kanskje best for de som trener mye styrke, eller ofte trener både styrke og kondisjon i en økt.

Å føre treningsdagbok vil gi deg mer oversikt og mulighet til å evaluere treningen din, da gjerne med denne boka.

Hvordan ser din treningsdagbok ut? 

Stikkord:

5 kommentarer

Rebecca

24.02.2013 kl.15:37

Jeg har treningsdagboken fra "Get inspired.no", den er helt grei og man kan jo sette opp uke plan og dele styrke og kondis, slik at sidene ikke blir sløst bort pr dag/økt. Men synes det er ganske få sider i denne boken. Skulle ønske det var sider for mere enn noen månder. :( Men det er nok plusser og minuser for alle slike bøker... Det beste hadde vært om man kunne sette den sammen selv, slik som disse almanakkene man får kjøpt... Da kunne man valgt det man trengte mest av selv og utformet en bok som passet for "deg".

Kristine

24.02.2013 kl.18:12

Jeg liker best å lage min egen "bok".

Da kan man forme den akkurat slik som man vil, men det krever selvfølgelig noe mer tid.

KunnskapsrikTrening

24.02.2013 kl.19:24

Rebecca: Det har jeg også tenkt på, at man burde kunne få designe sin egen. Kanskje det er en god forretnings-ide ;) God søndag til deg!

KunnskapsrikTrening

24.02.2013 kl.19:25

Kristine: Det er veldig smart tror jeg, da får man det akkurat som man vil! Bruker du mye tid på det eller? God søndag!

Daddy-T

24.02.2013 kl.21:18

Jeg bruker ikke treningsdagbok, men skriver ned hva jeg har trent i løpet av én uke på bloggen min noen ganger. Kanskje jeg kan nyttiggjøre meg den informasjonen senere? Ellers har jeg en tanke for neste ukes trening uten at jeg skriver det ned, for eksempel at jeg skal ha en intensiv langrennsøkt i sone 4 i løpet av uka som kommer. Tror sikkert at mer detaljert treningsdagbok kan være nyttig for mange.

Skriv en ny kommentar

KunnskapsrikTrening

KunnskapsrikTrening

31, Oslo

Velkommen!
Jeg er en Oslo-jente med mastergrad i molekylærbiologi/fysiologi med skjelettmuskler som spesialitet.
Personlig trener, kostveileder, treningsveileder og spinningsinstrukøtr fra NIH. Driver Vollen Trening med utendørs mammatrening hele året, og pt-studio på planen. Snart sertifisert mammamagetrener. Instruktør for utendørs mammatrening Fornebu i samarbeid med ELlixia Fornebu, og ekspertskribent for Sunn&Sprek.no. Gym- og naturfagslærer på videregående skole. Lyst å trene med personlig trener hjemme eller ute, eller har du spørsmål eller ønsker et samarbeid?
hh@kunnskapsriktrening.com

Siste innlegg

Kategorier

Arkiv

hits