Bratrening: Ukens øvelse

I ukens artikkel for Bratrening viser vi en variasjon til øvelsen good morning som ofte utføres med vektstang på skuldrene. Øvelsen er god for å styrke hele bevegelseskjeden i baksiden av kroppen, og vil styrke både hamstrings, mage, rygg og i tillegg setemuskulaturen om du passer på å knipe sammen på vei opp. 

Har du en kettlebell med litt tyngde, vil good morning kunne utføres både hjemme og på studio. 

"Good morning med kettlebell".



Sjekk også ut andre artikler fra oss på Bratrening.no, og bli med på treningshelgen i Kragerø den 10.-12. oktober!

Pleier du å kjøre good morning med stang eller kettlebell?

2 kommentarer

lineinspirasjon

01.10.2014 kl.09:57

Denne øvelsen river bra spesielt i hamstringsmuskulaturen. Synes personlig at den er lettest å kontrollere med vektstang. Og Helene, skjønner det sånn at dere skal få en ny sjef i huset!?! Gratulerer så MYE.

KunnskapsrikTrening

02.10.2014 kl.08:44

Den kjennes skikkelig godt ja! Liker den godt med kettlebell når jeg trener hjemme. man må bare godta et lite blåmerke må ryggen;) Ja, her blir det flere i familien etter jul, veldig spennende! Rart det allerede har gått 21 uker. God torsdag til deg Line!

Skriv en ny kommentar

KunnskapsrikTrening

KunnskapsrikTrening

31, Oslo

Velkommen!
Jeg er en Oslo-jente med mastergrad i molekylærbiologi/fysiologi med skjelettmuskler som spesialitet.
Personlig trener, kostveileder, treningsveileder og spinningsinstrukøtr fra NIH. Driver Vollen Trening med utendørs mammatrening hele året, og pt-studio på planen. Snart sertifisert mammamagetrening. Instruktør for utendørs mammatrening Fornebu i samarbeid med ELlixia Fornebu, og ekspertskribent for Sunn&Sprek.no. Gym- og naturfagslærer på videregående skole. Lyst å trene med personlig trener hjemme eller ute, eller har du spørsmål eller ønsker et samarbeid?
hh@kunnskapsriktrening.com

Siste innlegg

Kategorier

Arkiv

hits