Treningslørdag hos Mykje Meir

I går dro jeg til Mykje Meir for å feire 5 års dagen til studioet i Asker. Mykje Meir har et utvalg treningssentre for personlig trening i landet, les mer her.

Timeplanen var full av både treningsøkter og spennende foredrag, men best av alt var den utrolig gode stemningen som møtte meg i døra. Fullt av folk som var klare for trening og påfyll av treningsinspirasjon.

AskerMykjeMeir

Dagen startet med spennende foredrag og kosthold, trening og trenddietter av klinisk ernæringsfysiolog Tine Sundfør. En gjeng med damer og menn i alle aldre fikk høre fornuftige meninger, fakta og se resultater av studier på blant annet effekt av ulike trenddietter over tid.

Alltid inspirerende å høre på når foreleseren viser til forskning på området!

Mykjebanaer

Med litt påfyll i magen var opp mot 50 deltakere klare for Mykje Sprekare sirkeltrening i de lyse og fine lokalene. Vi fikk en felles oppvarming som gikk på kjente dynamiske øvelser, og det var godt å kjenne at kroppen samarbeidet til tross for en litt større mage enn jeg er vant til.

Med 14 stasjoner hvor ulike muskelgrupper skulle få trent seg skikkelig var det veldig smart å sette inn flere personlige trenere som hadde ansvaret for to stasjoner hver. Dette sikret at både teknikk og tilpasninger til øvelsene kunne veiledes.

MykjemeirAsker.

Øvelsesutvalget var godt variert, og utfordret hele kroppen med kroppsvekt, sklimatter, kettlebells, slynge, tjukkas og strikker. Deilig!

Mykjemeir

Etter sirkeltreningen fikk vi høre et foredrag av ernæringsfysiolog Kari Bugge, med generelle tips rundt kosthold og trening. Etter denne lille pausen var jeg klar for slyngetrening med en av de personlige trenerne.

Slynge_Mykjemeir

Airfit slyngene er ustabile i toppen på grunn av en trinse i festepunktet, altså mer utfordrende enn slyngene som er faste i toppen. Disse slyngene er jeg vant til fra da jeg jobbet som PT i studio selv.

45 minutter slyngetrening gikk raskt, og igjen fikk vi et godt øvelsesutvalg som gikk på de fleste muskelgruppene i kroppen. Noen av øvelsene måtte jeg selvfølgelig variere en del, med tanke på en relativt ustabil kjerne.

Med to treningsøkter på kort tid var det godt å hvile ut etterpå.

Takk for en dag med god stemning og skikkelig treningsglede!

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

KunnskapsrikTrening

KunnskapsrikTrening

31, Oslo

Velkommen!
Jeg er en Oslo-jente med mastergrad i molekylærbiologi/fysiologi med skjelettmuskler som spesialitet.
Personlig trener, kostveileder, treningsveileder og spinningsinstrukøtr fra NIH. Driver Vollen Trening med utendørs mammatrening hele året, og pt-studio på planen. Snart sertifisert mammamagetrening. Instruktør for utendørs mammatrening Fornebu i samarbeid med ELlixia Fornebu, og ekspertskribent for Sunn&Sprek.no. Gym- og naturfagslærer på videregående skole. Lyst å trene med personlig trener hjemme eller ute, eller har du spørsmål eller ønsker et samarbeid?
hh@kunnskapsriktrening.com

Siste innlegg

Kategorier

Arkiv

hits