Styrkeutfordring nr. 2

Det er på tide å avsløre styrkeutfordring nummer to for treningen fremover mot sommeren.

Med pistol squats som første utfordring, blir de fleste musklene i underkroppen utfordret. For å få en helhetlig opptrening av kroppen vil overkroppen stå i fokus med utfordring nummer to. Her er det mye å velge mellom, men for å få noe skikkelig å jobbe mot falt valget på dette:

Utfordring nr 2:

For å få tak i, og trene mest mulig muskelmasse på en gang vil jeg klare å utføre hvert fall en pull-up (bredt overhåndsgrep).

Dette klarte jeg da formen var på sitt beste, så jeg vet jeg kan!

For at opptreningen skal blir motiverende vil jeg ha et delmål om å klare å utføre chin-ups (underhåndsgrep, eller nøytralt grep) først.

Håpet er at disse to utfordringene vil gi en fokusert og strukturert styrketrening denne våren. Begge øvelsene vil gi store muligheter for opptrening, noe som vil styrke store deler av kroppens muskler. I tillegg vil selvfølgelig resten av muskulaturen som ikke disse øvelsene aktiverer trenes i tillegg.

2015-02-15 11.37.56
Første test: Jeg er ikke i nærheten!

!I tillegg til disse to utfordringene vil jeg sette meg noen mål for utholdenhetstreningen fremover, men fordi jeg kun har hatt en første løpetur etter fødselen vil jeg teste ut litt hvordan formen er først.

Bli gjerne med på utfordringene fremover!

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

KunnskapsrikTrening

KunnskapsrikTrening

31, Oslo

Velkommen!
Jeg er en Oslo-jente med mastergrad i molekylærbiologi/fysiologi med skjelettmuskler som spesialitet.
Personlig trener, kostveileder, treningsveileder og spinningsinstrukøtr fra NIH. Instruktør for utendørs gruppetrening på Fornebu, og ekspertskribent for Sunn&Sprek.no. Gym- og naturfagslærer på videregående skole.
Driver Utetrening Fornebu med mammatrening, bootcamp og personlig trening utendørs. Lyst å trene med personlig trener hjemme eller ute, eller har du spørsmål eller ønsker et samarbeid?
hh@kunnskapsriktrening.com

Siste innlegg

Kategorier

Arkiv

hits