Dagens utetrening med spreke mammaer og en pappa!

For en dag!

Strålende solskinn, varm vind, og ikke minst utetrening med en gjeng sporty mammaer og en pappa! Etter våren første mamma/pappa-trening i snøstorm og vind forrige uke, var det en glede å se at værgudene var litt hyggeligere mot oss i dag. Utetrening er jo litt hyggeligere med fint vær, særlig når små babyer er med på treningsøktene.

Med en god blanding kjente, og ukjente kjørte vi på med oppvarming i parken. Løpende på gangstien en runde rundt og bort til dagens første øvelse ved omtrent den eneste bakken i hele parken, fikk vi i gang blodomløpet og var klare for trening. I tillegg til barnevogner med barn i ulik alder, fikk vi også besøk av hunden Julius på 8 år, med sin eier Superpapsen, og lillesøster Ellie.

barseltrening

Med utholdenhet som første del av treningsøkten ble barna satt på vent nederst i bakken, mens foreldrene kjørte bakkeløp opp til statuen på toppen av haugen. Med innlagte knebøy mellom hvert drag, ble det enklere å holde styr på hvor lange pausene ble.

Etter bakkeløpet fikk de andre i parken seg et spennende syn da hele gjengen kjørte gående utfall bortover på gangstien på en lang rekke. Her var fokuset på å holde holdningen så rak og fin som mulig, mens lange skritt og sterk underkropp fikk utfordret seg.

Mammatrening

Etter gående utfall et stykke bortover, satte vi opp farten og jogget bort til Festplassen der styrketreningen skulle gjennomføres.

Med sirkeltrening, og øvelser for de fleste musklene i kroppen tok det ikke lang tid før svetten silte. For at styrkeøvelsene med kroppsvekt skal kjennes så godt som mulig, og at musklene som skal arbeide faktisk gjør det, passer jeg alltid på å veilede i forhold til teknikk og mestring. Å kjenne at det blir litt tyngre og kjennes bedre i musklene vi ønsker å trene når for eksempel albuene presses sammen og bakover på dips, er en viktig del av treningsøktene mine. Det handler om å få tak i øvelsene, og forstå hvorfor de små forskjellene betyr så mye.

mammatrening2

Treningsøkten ble fullført med stil, og veldig god innsats hos både foreldre og barn. Det varme været var veldig deilig, men krevde litt ekstra påfyll av vann mellom rundene på sirkeltreningen, og helt sikkert resten av dagen også.

minibootcamp

Gående utfall med vogn sørger som regel for at babyene får sove i vogna, selv om det kom endel lyd fra de små i dag. Mødrene lot seg ikke vippe av pinnen, og kjørte på med øvelsene med god innstilling!

Bootcamp

Som avslutning på økten fikk kroppene utfordret seg med bevegelighet og styrke på en gang. Med blant annet varianter av planken med løft av en og en arm, og dynamisk strekk av lår, sete, rygg, og lyske.

Jeg er superimponert over den gode innsatsen, og ikke minst treningsgleden og interessen for å tilpasse øvelsene til egen form og kropp. Med 8 uker igjen til midten av juni, er jeg sikker på at formen kommer til å bli merkbart bedre, noe som virkelig kommer til å øke motivasjonen for en aktiv livsstil enda mer!

Har du lyst til å være med på utetreningen/bootcampene fremover mot sommeren?

Les mer om priser, oppmøte, tider, og annen info her. Eller send mail til hh@kunnskapsriktrening, og bli medlem av Facebookgruppen Utetrening Fornebu.

Takk for trening alle sammen, spesielt alle dere som kom helt fra Oslo for å trene med oss!

-Velkommen neste tirsdag-

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

KunnskapsrikTrening

KunnskapsrikTrening

31, Oslo

Velkommen!
Jeg er en Oslo-jente med mastergrad i molekylærbiologi/fysiologi med skjelettmuskler som spesialitet.
Personlig trener, kostveileder, treningsveileder og spinningsinstrukøtr fra NIH. Instruktør for utendørs gruppetrening på Fornebu, og ekspertskribent for Sunn&Sprek.no. Gym- og naturfagslærer på videregående skole.
Driver Utetrening Fornebu med mammatrening, bootcamp og personlig trening utendørs. Lyst å trene med personlig trener hjemme eller ute, eller har du spørsmål eller ønsker et samarbeid?
hh@kunnskapsriktrening.com

Siste innlegg

Kategorier

Arkiv

hits