Kunnskapsriktrening goes Hollywoodstyle!

Som regel er mine treningsøkter lite glamorøse med tanke på øvelser og ikke minst treningsoutfits. Jeg trener for å bruke kroppen, for å presse meg til å prestere enda litt bedre, og for å få egentid i hverdagen.

Denne uken fikk jeg teste en mer glamorøs treningstime enn jeg er vant til. Treningstimen Hollywood stylePilates Room, med Monica Øien som instruktør var en skikkelig utfordring på en torsdag morgen. Å komme til Pilates Room er alltid hyggelig. Stemningen i lokalet er god, avslappet, og personlig.

Pilatesroom

I løpet av 60 minutter ble hele kroppen utfordret med tanke på både utholdende styrke og ikke minst bevegelighet og balanse.

Ekstra utstyr kjennes godt!

Noen av øvelsene var relativt kjente, med et ekstra moment med en myk ball mellom knær for ekstra aktivering av lår- og setemuskulatur. Et eksempel er hofteløft med en ball mellom knærne som skulle holdes på plass under utførelsen av øvelsen. Det er overraskende hvor mye en så lett ball og en så liten ekstra bevegelse kjennes!

Andre øvelser var mer utfordrende for min relativt dårlige koordinasjon, og nå ganske svake magemuskulatur. Under disse øvelsene ble det også lagt til andre momenter, som for eksempel lette vekter i hender, vektbånd på ankler, eller en enda mindre ball enn den vi hadde mellom knærne.

Pilatesroom2

Hollywood style

Hollywood style timen inneholdt varierte øvelser for hele kroppen, og det var deilig å kjenne at det brant skikkelig i muskulaturen underveis. Å kjøre på med øvelser der man holder muskelkontraksjonen lenge er et godt triks for at deltakerne skal kjenne treningen skikkelig godt. Dette gjør at den utholdende styrken utfordres, mens muskelbygging krever tyngre vekter og færre repetisjoner.

Med øvelser som krever dynamisk muskelarbeid i noen muskler, statisk arbeid i andre muskler, en smidig kropp, og kanskje litt bedre koordinasjon enn meg, blir økten utfordrende på både fysisk og mentalt plan.

Med litt foamrolling som avslutning på timen, var jeg godt fornøyd med både time, instruktør, og egen innsats.

For meg var timen et godt avbrekk i den vanlige treningsrutinen, og jeg merket raskt at bevegelighet og balanse ikke er min sterkeste side. Dette bør jeg jobbe mer med! Kanskje jeg tar med meg inspirasjon til mine egne mammatreninger utendørs?

I dag er jeg småstøl i kroppen, særlig skuldre, mage, og ikke minst setemuskulaturen. Det kjennes bra!

LilleL

Med en særdeles stille og sovende baby, fikk jeg deltatt på hele timen uten forstyrrelser. Deilig!

-Sjekk ut Kunnskapsriktrening på Facebook og Instagram også da vel, @kunnskapsriktrening-

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

KunnskapsrikTrening

KunnskapsrikTrening

31, Oslo

Velkommen!
Jeg er en Oslo-jente med mastergrad i molekylærbiologi/fysiologi med skjelettmuskler som spesialitet.
Personlig trener, kostveileder, treningsveileder og spinningsinstrukøtr fra NIH. Instruktør for utendørs gruppetrening på Fornebu, og ekspertskribent for Sunn&Sprek.no. Gym- og naturfagslærer på videregående skole.
Driver Utetrening Fornebu med mammatrening, bootcamp og personlig trening utendørs. Lyst å trene med personlig trener hjemme eller ute, eller har du spørsmål eller ønsker et samarbeid?
hh@kunnskapsriktrening.com

Siste innlegg

Kategorier

Arkiv

hits