Sjekk hos Klinikk for alle; på tide å strekke enda mer!

Sponset behandling

Mammakroppen trenger litt mer oppfølging, og litt mer omsorg enn jeg er vant til.

I går var det egenpleiedag for meg, og jeg startet med behandling hos Mona på Klinikk for alle på Majorstua. Det går lengre mellom hver gang hun sjekker hvordan det står til med kroppen min nå, så det er alltid spennende å få "dommen" etter å ha blitt studert i alle mulige posisjoner.

Nå har Lille L blitt 3,5 måneder, og selv føler jeg at kroppen har kommet nesten tilbake til normalen. Selvfølgelig er det mye arbeid igjen for å bli like sterk, rask og utholdende som jeg var før graviditeten, men jeg kan si at jeg trives mer nå enn på lenge. Dette handler ikke om vekt, for den vet jeg ikke hva er, men om hvordan jeg fungerer i hverdagslige aktiviteter, og på trening.

Mona starter alltid med å se på hvordan rygg og bekken ser ut og beveger seg, og kan på utrolig vis vite akkurat hvor det er litt ømt om hun trykker ned. I går var ikke noe unntak, hun så raskt at jeg var stiv i øvre rygg, og stram i brystmuskulaturen.

Jeg vet VELDIG godt at jeg bør tøye på brystmuskulaturen, og andre muskler, noe jeg også anbefaler til deltakerne på min egen mammatrening hver uke, og skriver om her på bloggen. Men det er så vanskelig å få det til selv! Hvorfor jeg er så dårlig på å tøye mistenker jeg er fordi jeg syns det er så kjedelig. Det tar ikke lang tid, det vet jeg også, men likevel "glemmer" jeg ofte å gjøre det. Tullete, det er kun for mitt eget beste, så nå skal jeg sette av mer tid, og faktisk gjøre som jeg har fått beskjed om!

strekkStrekk av brystet på to måter kan dere lese om her.

I tillegg til stram brystmuskulatur er selvfølgelig hofteleddsbøyeren stram, noe den alltid har vært, så her må jeg også ta i et tak. Med stram hofteleddsbøyer vil også magemusklene påvirkes, slik at jeg ikke får trent opp disse så godt som jeg burde. Magemusklene har fortsatt en vei å gå før de er som før, men heldigvis har mellomrommet nesten lukket seg helt nå, og jeg kan i prinsippet trene som før.

Jeg anbefaler alle å titte innom Monas egen nettside Femalewellness, og følge henne på Instagram, @femalewellness.

baksidelårball2

Jeg vet også VELDIG godt at magemuskler er noe jeg er dårlig på å trene, rett og slett fordi jeg også syns dette er kjedelig. Men nå er det nok, jeg skal kjøre både øvelsen på ball, og i kabeltrekk som Mona anbefalte! Innlegg om disse øvelsene kommer.

Les mer om trening etter graviditet her.

Les mer om trening under graviditet her.

Dagens styrkeøkt inneholdt alle øvelsene som jeg har nevnt i innlegget, nå gjelder det bare å fortsette med nye, gode vaner!

Da er det perfekt at en ny trenings- og velværehelg sammen med Bratrening og Sunn&sprekKragerø Spa.

Jeg GLEDER meg!

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

KunnskapsrikTrening

KunnskapsrikTrening

31, Oslo

Velkommen!
Jeg er en Oslo-jente med mastergrad i molekylærbiologi/fysiologi med skjelettmuskler som spesialitet.
Personlig trener, kostveileder, treningsveileder og spinningsinstrukøtr fra NIH. Instruktør for utendørs gruppetrening på Fornebu, og ekspertskribent for Sunn&Sprek.no. Gym- og naturfagslærer på videregående skole.
Driver Utetrening Fornebu med mammatrening, bootcamp og personlig trening utendørs. Lyst å trene med personlig trener hjemme eller ute, eller har du spørsmål eller ønsker et samarbeid?
hh@kunnskapsriktrening.com

Siste innlegg

Kategorier

Arkiv

hits