Klassiske øvelser på mammatreningen!

Høstens mammatrening er godt i gang, og jeg er så heldig som får lov til å trene med så mange spreke mødre her ute på Fornebu.

Hver uke kjører vi en treningsøkt utendørs i Nansenparken, og hver uke får deltakerne utfordret seg med kjente og ukjente øvelser for hele kroppen. Treningsøktene er laget for at alle skal kunne være med, enten du akkurat har passert 6-ukers grensen etter fødsel, eller har barseltiden bak deg. 

For informasjon om priser, tider, oppmøte og så videre, les HER.


Bildet er fra forrige ukes gratistrening foran Fornebu Senter

Selv om det heter mammatrening, er øvelsene vi kjører kjente og kjære for alle som har trent, eller trener med kroppsvekt og lite utstyr. Noen av øvelsene kan vi til og med huske fra både gymtimer og allidrett i barndommen, noe som vitner om at dette er klassiske og gode øvelser!

For at dere skal få et lite innblikk i hvordan en mammatreningsøkt ser ut og foregår kommer et lite eksempel på øvelser vi kjører i løpet av en typisk økt:

  • Bakkeløp
  • Knebøy 
  • Gående utfall med eller uten barnevogn
  • Push ups i trapp/benk på knær/tær
  • Sideplanke/sidehev
  • Dips
  • Hofteløft
  • Spenst hopp på bakke, i trapp eller andre varianter



Alle øvelsene vi kjører på treningsøktene kan varieres og tilpasses deg og din form. Har du smerter eller problemområder som gjør at du ikke kan utføre spesielle bevegelser finner vi alltid en øvelse som passer bedre. I noen tilfeller vil den nye øvelsen ikke aktivere akkurat de samme musklene som originaløvelsen, men kanskje litt andre områder. 

Er du i tvil om du kan utføre ulike øvelser er det alltid lurt å gå til en ekstra kontroll hos en fagperson med spesialisering innen enten trening etter fødsel, eller idrettsskader.

Som regel blir noen av øvelsene utført med for eksempel treningsstrikk, som denne øvelsen som nesten kan garantere deg bedre holdning

Trening med enkelt utstyr eller kun kroppsvekt krever mye av den som deltar. Her er det opp til hver enkelt å jobbe på under hele økten. Kom deg et lite steg utenfor komfortsonen hver økt, så kan jeg love at treningen gir deg bedre form over tid!

Mammatreningen på Fornebu kan like gjerne kalles bootcamp eller babybootcamp. Det finnes ingen forskjell, treningen er den samme uansett navn!

Høstens økter kjøres hver mandag ut november, klokken 10.30-11.15. 

⇒ Send mail til hh@kunnskapsriktrening.com for påmelding og spørsmål ⇐

2 kommentarer

Stein Hagen

19.08.2015 kl.13:05

Har også startet å trene igjen. Etter noen ukers fri i sommer. Ha en videre fin uke :)

KunnskapsrikTrening

21.08.2015 kl.13:31

Stein Hagen: Så deilig! Håper du får en super helg, kanskje med en liten treningsøkt?

Skriv en ny kommentar

KunnskapsrikTrening

KunnskapsrikTrening

31, Oslo

Velkommen!
Jeg er en Oslo-jente med mastergrad i molekylærbiologi/fysiologi med skjelettmuskler som spesialitet.
Personlig trener, kostveileder, treningsveileder og spinningsinstrukøtr fra NIH. Instruktør for utendørs gruppetrening på Fornebu, og ekspertskribent for Sunn&Sprek.no. Gym- og naturfagslærer på videregående skole.
Driver Utetrening Fornebu med mammatrening, bootcamp og personlig trening utendørs. Lyst å trene med personlig trener hjemme eller ute, eller har du spørsmål eller ønsker et samarbeid?
hh@kunnskapsriktrening.com

Siste innlegg

Kategorier

Arkiv

hits