Fredagstrening- 5 styrkeøvelser i slynge

Endelig fredag, og for mange er det klart for ukens siste treningsøkt før helgen.

Variert trening er viktig både for å utfordre kroppen, men også for å opprettholde motivasjon og glede rundt treningsøktene. Denne fredagen har jeg planlagt en slyngeøkt, og øvelsene som står på planen er klassiske øvelser for hele kroppen. 

Bryst

Push ups 

Flyes

Rygg

Høy roing

Ben

Ettbens knebøy

Kjerne

Utfordrende slyngeøvelse for mage


Høy roing er en god øvelse for holdningen. 

Kjernen er alltid aktivert!

Alle disse øvelsene vil utfordre både balanse, koordinasjon og ikke minst kjernemuskulatur. Slyngetrening er helhetlig og effektivt, og kan tilpasses alle nivåer av styrke og treningsbakgrunn. 

Husk alltid å jobbe inn teknikken før du gjør øvelsen tyngre og mer utfordrende, bruk speil, eller få noen til å se på utførelsen for å luke ut eventuelle feil underveis. 

Les mer om hvordan du tilpasser motstand i slyngetrening HER.

⇒Husk å følge @kunnskapsriktrening på Instagram og Facebook for oppdateringer og inspirasjon⇐

God fredag!

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

KunnskapsrikTrening

KunnskapsrikTrening

31, Oslo

Velkommen!
Jeg er en Oslo-jente med mastergrad i molekylærbiologi/fysiologi med skjelettmuskler som spesialitet.
Personlig trener, kostveileder, treningsveileder og spinningsinstrukøtr fra NIH. Instruktør for utendørs gruppetrening på Fornebu, og ekspertskribent for Sunn&Sprek.no. Gym- og naturfagslærer på videregående skole.
Driver Utetrening Fornebu med mammatrening, bootcamp og personlig trening utendørs. Lyst å trene med personlig trener hjemme eller ute, eller har du spørsmål eller ønsker et samarbeid?
hh@kunnskapsriktrening.com

Siste innlegg

Kategorier

Arkiv

hits