Aktiv julekalender:12. desember

I dag skal lår og rumpe få trent seg skikkelig!

Har du en treningsstrikk eller miniband rundt knær og/eller ankler, blir det ekstra utfordrende med disse øvelsene satt sammen. Her arbeider lår, sete, hoftemuskulatur som er spesielt viktig for løpere (gluteus medius), kjerne og i tillegg spensten. 

Knebøy med hopp + sidesteg ⇒

video:4
  • Knebøy med hopp kjenner dere fra 1. desember! Bruker du miniband rundt knær og eller ankler er det viktig å passe på at strikken holdes stram hele tiden, så stå bredt med føttene og press knærne utover hele veien. 
  • Sidesteg med eller uten strikk: Senk rumpa og hold den nede som i en knebøy underveis. Ta store steg til siden og brems godt med benet som følger med slik at strikken ikke drar det for raskt tilbake. Gå for eksempel 10 steg til den ene siden, for så å gå 10 steg til den andre siden. 

10-20 hopp med 10 sidesteg til hver side x 3-5 serier!

Husk å følge @kunnskapsriktrening på Instagram og følg med på kalenderen på Facebook.

Tester du ut øvelsene selv kan du gjerne tagge de med #aktivjulekalender og #kunnskapsriktrening for å dele med de andre deltakerne og meg. 

 

Én kommentar

Beauty by Hermine

12.12.2015 kl.06:56

Ååå dette må definitivt prøves!

Forresten Legg meg gjerne til som venn så følger jeg deg også tilbake ! :D

Skriv en ny kommentar

KunnskapsrikTrening

KunnskapsrikTrening

31, Oslo

Velkommen!
Jeg er en Oslo-jente med mastergrad i molekylærbiologi/fysiologi med skjelettmuskler som spesialitet.
Personlig trener, kostveileder, treningsveileder og spinningsinstrukøtr fra NIH. Driver Vollen Trening med utendørs mammatrening hele året, og pt-studio på planen. Snart sertifisert mammamagetrener. Instruktør for utendørs mammatrening Fornebu i samarbeid med ELlixia Fornebu, og ekspertskribent for Sunn&Sprek.no. Gym- og naturfagslærer på videregående skole. Lyst å trene med personlig trener hjemme eller ute, eller har du spørsmål eller ønsker et samarbeid?
hh@kunnskapsriktrening.com

Siste innlegg

Kategorier

Arkiv

hits