Aktiv julekalender: 15. desember

På tide å utfordre magemusklene igjen!

Dagens luke i kalenderen passer perfekt på stuegulvet mens du venter på at middagen skal bli ferdig, eller underveis på tur med hunden.

Denne versjonen av planken er utfordrende for både kjernen, men også for øvre rygg, skuldre og bakside arm. 

Gående planke⇒

video:15
  • Start i plankeposisjon med strake armer der du aktivt holder skuldrene på plass og unngår å henge nedover. 
  • Stram godt i kjernen ved å trekke navlen inn mot ryggraden, og gå ned på albuene uten å vingle for mye med hofta. 
  • Gå opp på strake armer igjen, og gjenta opp og ned i for eksempel 50-40-30 sekunder. 
  • Jo bredere du står med føttene, jo mindre belastende er det for kjernen. Du kan også utføre øvelsen på knærne. 
  • Sørg for at rumpa ikke stikker for langt opp eller henger ned, så tenk på at du skal trekke halen mellom bena. 

Kombiner gjerne øvelsen med for eksempel dips, telemarkshopp og sidesteg slik at du får en liten sirkeløkt på stuegulvet. 

God trening!

Husk å følge @kunnskapsriktrening på Instagram og følg med på kalenderen på Facebook.

Tester du ut øvelsene selv kan du gjerne tagge de med #aktivjulekalender og #kunnskapsriktrening for å dele med de andre deltakerne og meg. 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

KunnskapsrikTrening

KunnskapsrikTrening

31, Oslo

Velkommen!
Jeg er en Oslo-jente med mastergrad i molekylærbiologi/fysiologi med skjelettmuskler som spesialitet.
Personlig trener, kostveileder, treningsveileder og spinningsinstrukøtr fra NIH. Driver Vollen Trening med utendørs mammatrening hele året, og pt-studio på planen. Snart sertifisert mammamagetrener. Instruktør for utendørs mammatrening Fornebu i samarbeid med ELlixia Fornebu, og ekspertskribent for Sunn&Sprek.no. Gym- og naturfagslærer på videregående skole. Lyst å trene med personlig trener hjemme eller ute, eller har du spørsmål eller ønsker et samarbeid?
hh@kunnskapsriktrening.com

Siste innlegg

Kategorier

Arkiv

hits