Aktiv romjulskalender: 3. juledag

En ny dips-variant! 

3. juledag er en dag mange kanskje er litt klare for å få i gang treningsvanene sine igjen, eller bruker dagen som en ny og sprekere start på hverdagen. 

Dagens øvelse i den aktive romjulskalenderen gir dere en variant på øvelsen dips, som er super for å styrke bakside arm, Triceps, men også kjernemuskulatur.

Dips i stativ⇒

video:8
  • Bruk et dips-stativ hvor du starter med hendene plassert rett under skuldrene med strake armer. 
  • Senk kroppen ned ved å bøye i albuene, og føre de rett ut bak kroppen. 
  • Aktiver kjernemuskulaturen slik at overkroppen er stabil. 
  • Senk ned så langt at du klarer å presse deg opp igjen til strake armer.
  • Jo lengre frem du lener overkroppen, jo mer aktiveres brystmuskulaturen.

Hva med å teste 5x5 eller 8-12x3?

Test også ut disse to øvelsene for triceps om du ikke har tilgang til et slikt stativ, eller om denne øvelsen blir for tung. 

God søndag!

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

KunnskapsrikTrening

KunnskapsrikTrening

31, Oslo

Velkommen!
Jeg er en Oslo-jente med mastergrad i molekylærbiologi/fysiologi med skjelettmuskler som spesialitet.
Personlig trener, kostveileder, treningsveileder og spinningsinstrukøtr fra NIH. Driver Vollen Trening med utendørs mammatrening hele året, og pt-studio på planen. Snart sertifisert mammamagetrener. Instruktør for utendørs mammatrening Fornebu i samarbeid med ELlixia Fornebu, og ekspertskribent for Sunn&Sprek.no. Gym- og naturfagslærer på videregående skole. Lyst å trene med personlig trener hjemme eller ute, eller har du spørsmål eller ønsker et samarbeid?
hh@kunnskapsriktrening.com

Siste innlegg

Kategorier

Arkiv

hits