Aktiv romjulskalender: 28. desember!

Opp med pulsen!

Mandag og hverdag for mange. Treningsuken har startet og da er det supert med en skikkelig bakkeøkt for både puls, spenst og hode.

Bakkesprint⇒

video:29
  • Finn en bakke med passe lengde og stigning. 
  • Varm godt opp før du starter med selve økten. Jogg en runde på flatmark og avslutt gjerne med noen rolige drag i bakken for å kjenne på utfordringen som kommer. 

To typer bakkeløp:

  • Sprint opp bakken så raskt du kan uten å måtte senke hastigheten før du er på toppen. Jogg rolig ned før du snur og sprinter opp igjen.
  • Jogg rolig opp før du sprinter så raskt du kan nedover bakken. Snu i bunnen og jogg rolig opp igjen. 

Hvor mange drag du kjører avhenger av bakkens lengde og stigning.

Bakken på filmen er ca 80 meter.

Sjekk ut disse styrkeøvelsene som er perfekt å utføre i bakken!

Hva med å starte uka med 5 drag med rask sprint oppover, og 5 drag med rask sprint nedover?

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

KunnskapsrikTrening

KunnskapsrikTrening

31, Oslo

Velkommen!
Jeg er en Oslo-jente med mastergrad i molekylærbiologi/fysiologi med skjelettmuskler som spesialitet.
Personlig trener, kostveileder, treningsveileder og spinningsinstrukøtr fra NIH. Driver Vollen Trening med utendørs mammatrening hele året, og pt-studio på planen. Snart sertifisert mammamagetrener. Instruktør for utendørs mammatrening Fornebu i samarbeid med ELlixia Fornebu, og ekspertskribent for Sunn&Sprek.no. Gym- og naturfagslærer på videregående skole. Lyst å trene med personlig trener hjemme eller ute, eller har du spørsmål eller ønsker et samarbeid?
hh@kunnskapsriktrening.com

Siste innlegg

Kategorier

Arkiv

hits