Aktiv romjulskalender: 29. desember!

Sterke magemuskler!

Etter 28 dager med ulike øvelser for hele kroppen er det tid for å utfordre oss selv enda litt mer. Dagens øvelse styrker kjernemuskulatur med dynamisk arbeid, men er også avhengig av statisk arbeid i både armer og rygg. 

Benhev i dipsstativ⇒

video:benhev
  • Bruk et dipsstativ sykkelstativ, eller to stoler/benker.
  • Plasser hendene rett under skuldrene med strake armer. 
  • Løft bena opp foran deg så strake som mulig, senk rolig tilbake mens du bremser.
  • Jo mer du svinger frem og tilbake, jo lettere er det å få bena høyere opp, men dette vil gå utover kontrollen du har på kroppen og øvelsen. 
  • Sørg for å ha skuldrene på plass hele tiden, slik at du ikke synker ned med overkroppen og henger på skuldrene. 

Øvelsen kan byttes ut med liggende benhev på gulv eller benk om du ikke har tilgang til stativ. 

Test ut 5x5 så kjennes det godt i omtrent hele kroppen!

God trening!

 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

KunnskapsrikTrening

KunnskapsrikTrening

31, Oslo

Velkommen!
Jeg er en Oslo-jente med mastergrad i molekylærbiologi/fysiologi med skjelettmuskler som spesialitet.
Personlig trener, kostveileder, treningsveileder og spinningsinstrukøtr fra NIH. Driver Vollen Trening med utendørs mammatrening hele året, og pt-studio på planen. Snart sertifisert mammamagetrener. Instruktør for utendørs mammatrening Fornebu i samarbeid med ELlixia Fornebu, og ekspertskribent for Sunn&Sprek.no. Gym- og naturfagslærer på videregående skole. Lyst å trene med personlig trener hjemme eller ute, eller har du spørsmål eller ønsker et samarbeid?
hh@kunnskapsriktrening.com

Siste innlegg

Kategorier

Arkiv

hits