Sommertrening i hagen med Abilica Cagetrener! 4 øvelser i varmen

//Sponset utstyr//

Mitt eget treningsstativ i hagen!

For en luksus det er å ha et helt eget treningsstativ rett utenfor døra. Aldri mer unnskyldninger for å ikke ha tid til å trene, men heller alltid mulighet til å leke seg litt mellom slagene. 

Abilica cage trainer er et treningsapparat som passer inn i de aller fleste hager, eller på terrassen. Med ribbevegg både loddrett og vannrett, tre ringer til oppheng av ringer eller slynge, og stang til hangups er stativet virkelig kompakt og nøye gjennomtenkt. Det har rett og slett nesten alle muligheter man trenger til en skikkelig effektiv treningsøkt!

Vi har hengt opp olympiske ringer imed smarte målemarkeringer på remmene den høyeste enden, slik at ribbeveggen og hangups-stangen kan brukes samtidig. Bare husk på at disse ringene er beregnet på voksne, og ikke barn under 12 år som kan sette fast hodet sitt i ringene. Derfor er vi nøye med å alltid heise opp ringene etter bruk. 


Husker du hvor lett det var å gå armgang over klatrestativet på skolen? Det er på tide å øve på gamle kunster, men nå som voksen regnes dette som trening.


4 styrkeøvelser i hagen:

1. Pushups med bena i ribbeveggen gir en ekstra utfordring, jo brattere jo tyngre. Pass på skuldrene underveis, og sørg for at kroppen er i plankeposisjon.

2. Roing i ringer er perfekt for å styrke muskulatur som er viktig i for eksempel hangups. Sørg for å knipe skulderbladene godt sammen i øverste posisjon, trekk ringene helt opp mot brystet, og senk rolig tilbake til strake armer. 

3. Klatrende planke i ribbevegg gir en ekstra utfordring for kjerne, armer og øvre rygg. Oppretthold en strak planke mens du går opp og ned i på det nederste trinnet i ribbeveggen. Sørg for å holde hoftepartiet rolig, uten for mye svinging fra side til side. Aktiver kjernen hele tiden. 

4. Benhev gir både kjernemuskulatur og hofteleddsbøyer en skikkelig utfordring. Hev og senk bena strake eller bøyde opp og ned fra hengende posisjon. Senk ned igjen når bena står rett ut, eller fortsett hele veien opp til hendene. I hengende øvelser som benhev vil grepet også bli utfordret, så hold godt fast!

Jeg gleder meg til flere treningsøkter både sammen og alene. Neste gang skal slyngen henges opp også!

God sommer :)

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

KunnskapsrikTrening

KunnskapsrikTrening

32, Oslo

Velkommen!
Jeg er en Oslo-jente med mastergrad i molekylærbiologi/fysiologi med skjelettmuskler som spesialitet.
Personlig trener, kostveileder, treningsveileder og spinningsinstrukøtr fra NIH. Driver Vollen Trening med utendørs mammatrening hele året, og pt-studio på planen. Sertifisert mammamagetrener. Instruktør for utendørs mammatrening Fornebu i samarbeid med Ellixia Fornebu, og ekspertskribent for Sunn&Sprek.no. Gym- og naturfagslærer på videregående skole. Lyst å trene med personlig trener hjemme eller ute, eller har du spørsmål eller ønsker et samarbeid?
hh@kunnskapsriktrening.com

Siste innlegg

Kategorier

Arkiv

hits